NIEPUBLICZNE PRZEDSZKOLE ,,BAJKA

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

   ROZKŁAD DNIA W GRUPIE
       KRASNOLUDKÓW I KUBUSIÓW

                                                                                                   06.00-8.00

  • Schodzenie się dzieci, gry, zabawy, zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczycielam(w zależności od godzin pracy oddziału- w grupach połączonych.
  • Swobodna zabawa według zainteresowań lub inspirowana przez nauczycielkę o charakterze indywidualnym lub w zespołach, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne rozwijające uwagę      i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję.
  • Zabawy integrujące grupę, kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, zgodne funkcjonowanie w zabawie.

8.00-8.30 

  • Zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne -Czynności higieniczno-porządkowe, przygotowanie do posiłku. ŚNIADANIE

8.30-9.00

  • Swobodna zabawa dzieci w sali, tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności.
  • Działania wspomagające rozwój dziecka -indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju
  • Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych.
  • Gry i zabawy ruchowe badawcze, integracyjne.
  • Dowolne zabawy: tematyczne, konstrukcyjne, techniczne.                                                
  • Uczenie zasad postepowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, ogrodzie i poza terenem przedszkola.

9.00-9.45

  • Zajęcia dydaktyczne realizowane według założeń podstawy programowej oraz przyjętego programu wychowania przedszkolnego (rozwijanie różnorodnej aktywności dziecięcej: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej).

9.45-11.00

  •  Swobodne zabawy organizowane w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze,prace porządkowo-ogrodnicze, spacery                                                         i wycieczki(poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola).
  • Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu sportowego.
  • Gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka.
  • Gry i zabawy ruchowe w Sali w przypadku złych warunków atmosferycznych.
  • Ćwiczenia gimnastyczne

11.00-11.30

  • Zabawy dowolne inicjowane przez dzieci w kącikach zainteresowań 11.30-12.00 -Czynności higieniczno- porządkowe przygotowujące do posiłku OBIAD

12.00-13.00

  • Różne formy relaksu, z wykorzystaniem wybranych technik relaksacyjnych , słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub nagrań, muzyki klasycznej, zabawy teatralne, tematyczne, inne wg. zainteresowań. 13.00-14.00
  • Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy i, zdolności I zainteresowania, praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych
  • 14.00-14.30
  • Czynności higieniczno-porządkowe. PODWIECZOREK

14.30-16.30

  • Rozchodzenie się dzieci.
  • Zabawy wg. zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne inne w kącikach zainteresowań ( w zależności od godzin pracy oddziału- w grupach połączonych).
 
ROZKŁAD DNIA W GRUPIE
SMERFÓW I PLASTUSIÓW

6.00-8.00

  • Schodzenie się dzieci, gry, zabawy i zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela (w zależności od godzin pracy oddziału – w grupach połączonych).
  • Swobodna zabawa według zainteresowań lub inspirowana przez nauczycielkę o charakterze indywidualnym lub w zespołach, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję.
  • Zabawy integrujące grupę, kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, zgodne funkcjonowanie w zabawie.
  • Działania wspomagające rozwój dziecka , indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju. 

8.00-8.30

  •  Zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne.
  • Czynności higieniczno- porządkowe, przygotowanie do posiłku. ŚNIADANIE

8.30-9.00

  • Swobodna zabawa dzieci w sali, tworzenie warunków dospontanicznej i zorganizowanej aktywności.
  • Działania wspomagające rozwój dziecka ? indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju.
  • Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania.
  • Gry i zabawy ruchowe, badawcze, integracyjne.
  • Dowolne zabawy: tematyczne, konstrukcyjne, techniczne.
  • Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, ogrodzie i poza terenem przedszkola.

9.00-10.00

  •  Zajęcia dydaktyczne realizowane według założeń podstawy programowej oraz przyjętego programu wychowania przedszkolnego (rozwijanie różnorodnej aktywności dziecięcej: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej).

10.00-11.00

  • Swobodne zabawy organizowane w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo?ogrodnicze, spacery i wycieczki (poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola).
  • Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu sportowego.
  •  Gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka.
  • Gry i zabawy ruchowe w sali w przypadku złych warunków atmosferycznych.
  • Ćwiczenia gimnastyczne

11.00-11.20

  • Zabawy dydaktyczne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualnie czytanie fragmentów książek).

11.20-12.00

  • Czynności higieniczno – porządkowe przygotowujące do posiłku. OBIAD

12.00-12.30

  • Różne formy relaksu, z wykorzystaniem wybranych technik relaksacyjnych, słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub z nagrań, muzyki klasycznej, zabawy teatralne, tematyczne, inne wg zainteresowań.
  • Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności i zainteresowania, praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych.

12.30-13.00

  • Zabawy dowolne wg samodzielnego wyboru dzieci: zabawy, konstrukcyjne, manipulacyjne, w kącikach zainteresowań…

13.00-14.00

  • Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, ćwiczenia indywidualne, dostosowane do możliwości i potrzeb dzieci. Zajęcia dodatkowe dla dzieci o szczególnych zainteresowaniach.
  • Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze lub/i zabawy ruchowe w sali, praca w kąciku przyrody.
  • Zajęcia dodatkowe: taniec sportowy, towarzyski, regionalny, zajęcia logopedyczne, zajęcia sportowe.

14.00-14.30

  • Czynności higieniczno-porządkowe. PODWIECZOREK

14.30-16.30

  • Rozchodzenie się dzieci.
  • Zabawy wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, inne w kącikach zainteresowań (w zależności od godzin pracy oddziału – w grupach połączonych).