RAMOWY ROZKŁAD DNIA
06.00-8.00
- Schodzenie się dzieci, gry, zabawy, zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczycielam(w zależności od godzin pracy oddziału- w grupach połączonych.
- Swobodna zabawa według zainteresowań lub inspirowana przez nauczycielkę o charakterze indywidualnym lub w zespołach, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję.
- Zabawy integrujące grupę, kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, zgodne funkcjonowanie w zabawie.
8.00-8.30
- Zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne -Czynności higieniczno-porządkowe, przygotowanie do posiłku. ŚNIADANIE
8.30-9.00
- Swobodna zabawa dzieci w sali, tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności.
- Działania wspomagające rozwój dziecka -indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju
- Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych.
- Gry i zabawy ruchowe badawcze, integracyjne.
- Dowolne zabawy: tematyczne, konstrukcyjne, techniczne.
- Uczenie zasad postepowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, ogrodzie i poza terenem przedszkola.
9.00-9.45
- Zajęcia dydaktyczne realizowane według założeń podstawy programowej oraz przyjętego programu wychowania przedszkolnego (rozwijanie różnorodnej aktywności dziecięcej: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej).
9.45-11.00
- Swobodne zabawy organizowane w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze,prace porządkowo-ogrodnicze, spacery i wycieczki(poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola).
- Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu sportowego.
- Gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka.
- Gry i zabawy ruchowe w Sali w przypadku złych warunków atmosferycznych.
- Ćwiczenia gimnastyczne
11.00-11.30
- Zabawy dowolne inicjowane przez dzieci w kącikach zainteresowań 11.30-12.00 -Czynności higieniczno- porządkowe przygotowujące do posiłku OBIAD
12.00-13.00
- Różne formy relaksu, z wykorzystaniem wybranych technik relaksacyjnych , słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub nagrań, muzyki klasycznej, zabawy teatralne, tematyczne, inne wg. zainteresowań. 13.00-14.00
- Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy i, zdolności I zainteresowania, praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych
- 14.00-14.30
- Czynności higieniczno-porządkowe. PODWIECZOREK
14.30-16.30
- Rozchodzenie się dzieci.
- Zabawy wg. zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne inne w kącikach zainteresowań ( w zależności od godzin pracy oddziału- w grupach połączonych).
6.00-8.00
- Schodzenie się dzieci, gry, zabawy i zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela (w zależności od godzin pracy oddziału – w grupach połączonych).
- Swobodna zabawa według zainteresowań lub inspirowana przez nauczycielkę o charakterze indywidualnym lub w zespołach, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję.
- Zabawy integrujące grupę, kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, zgodne funkcjonowanie w zabawie.
- Działania wspomagające rozwój dziecka , indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju.
8.00-8.30
- Zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne.
- Czynności higieniczno- porządkowe, przygotowanie do posiłku. ŚNIADANIE
8.30-9.00
- Swobodna zabawa dzieci w sali, tworzenie warunków dospontanicznej i zorganizowanej aktywności.
- Działania wspomagające rozwój dziecka ? indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju.
- Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania.
- Gry i zabawy ruchowe, badawcze, integracyjne.
- Dowolne zabawy: tematyczne, konstrukcyjne, techniczne.
- Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, ogrodzie i poza terenem przedszkola.
9.00-10.00
- Zajęcia dydaktyczne realizowane według założeń podstawy programowej oraz przyjętego programu wychowania przedszkolnego (rozwijanie różnorodnej aktywności dziecięcej: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej).
10.00-11.00
- Swobodne zabawy organizowane w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo?ogrodnicze, spacery i wycieczki (poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola).
- Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu sportowego.
- Gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka.
- Gry i zabawy ruchowe w sali w przypadku złych warunków atmosferycznych.
- Ćwiczenia gimnastyczne
11.00-11.20
- Zabawy dydaktyczne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualnie czytanie fragmentów książek).
11.20-12.00
- Czynności higieniczno – porządkowe przygotowujące do posiłku. OBIAD
12.00-12.30
- Różne formy relaksu, z wykorzystaniem wybranych technik relaksacyjnych, słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub z nagrań, muzyki klasycznej, zabawy teatralne, tematyczne, inne wg zainteresowań.
- Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności i zainteresowania, praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych.
12.30-13.00
- Zabawy dowolne wg samodzielnego wyboru dzieci: zabawy, konstrukcyjne, manipulacyjne, w kącikach zainteresowań…
13.00-14.00
- Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, ćwiczenia indywidualne, dostosowane do możliwości i potrzeb dzieci. Zajęcia dodatkowe dla dzieci o szczególnych zainteresowaniach.
- Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze lub/i zabawy ruchowe w sali, praca w kąciku przyrody.
- Zajęcia dodatkowe: taniec sportowy, towarzyski, regionalny, zajęcia logopedyczne, zajęcia sportowe.
14.00-14.30
- Czynności higieniczno-porządkowe. PODWIECZOREK
14.30-16.30
- Rozchodzenie się dzieci.
- Zabawy wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, inne w kącikach zainteresowań (w zależności od godzin pracy oddziału – w grupach połączonych).