OFERTA EDUKACYJNA
Nasza oferta...
- taniec nowoczesny i współczesny - Szkoła tańca EMOTION
- j. angielski ( gr. I,II, III ,IV) - Aleksandra Głozak
- zajęcia logopedyczne - Urszula Piórek
- glottodydaktyka ( gr.I, II, III, IV) - Urszula Piórek
- kontakt ze zwierzętami - Centrum dogoterapii /Pan Zbigniew Hałat
- robotyka (gr III,IV) - Fabryka kreatywności
- zajęcia kreatywne (gr.I, II, III, IV) - Fabryka kreatywności
- zajęcia sportowe ( gr.II,III, IV) - UKS KADET
- rytmika, plastyka, aerobik - prowadzone w ramach zajęć
- Jiu Jitsu (gr.II,III i IV) - klub sportowy DRACULINO - Łukasz Kołodziej
LOGOPEDA
DOGOTERAPIA
Dogoterapia prowadzona będzie raz w miesiącu przez: dogoterapeutę mgr Mirosławę Kwiecińską W zajęciach uczestniczy znany dzieciom pies Merto, Zajęcia dogoterapii dla dzieci przedszkolnych prowadzone są w zakresie edukacji dotyczącej bezpiecznego zachowania się wobec psów, szacunku do szeroko rozumianej przyrody, zrozumienia i potrzeb psów i innych zwierząt oraz właściwych zabaw i wypoczynku w towarzystwie psów. Dodatkowo ćwiczenia dogoterapii związane z rozwojem i edukacją dzieci w wieku przedszkolnym.
Taniec w życiu dziecka jest jedną z form zaspakajania potrzeby radosnego współżycia w grupie. Tańce dziecięce mają charakter zbiorowej zabawy, pozwalającej wszystkim dzieciom w jednakowym stopniu uczestniczyć w pracy grupy, w której każde dziecko spełnia jednakowo ważną rolę. Tańce regionalne szczególnie wpływaja na integrację zespołu. Doskonalenie techniki tańca wpływa na większą swobodę w poruszaniu się, ćwiczy umiejętność wiązania ruchu tanecznego z melodią. Ośmiela dzieci nieśmiałe i pozwala wspólnie przeżywać radość. Kształtuje prawidłową postawę, zwraca uwagę na sylwetkę, płynność ruchów i koordynację. Ćwiczy zwinność i kondycję. Taniec regionalny pozwala poznać polskie tradycje, zabawy ludowe oraz stroje różnych regionów Polski. Nauka tańców regionalnych prowadzona jest w gr. II,III i IV raz w tygodniu. Zajęcia prowadzi instruktor, zespołów folklorystycznych, która jednocześnie należy do zespołu regionalnego "Hajduki
TANIEC SPORTOWY
Wiek przedszkolny to czas intensywnego rozwoju i otwarcia się dziecka na otaczajacą rzeczywistość. W tańcu łatwiej można wyrazić skrywane uczucia, a ruch zastępuje słowo. Nauczanie tańca w przedszkolu polega na zaznajomieniu dziecka z muzyką i ruchem. W formie zabawy przy muzyce pokazywane są poste elementy tańca. Taka forma nauki ma a celu przygotowanie dziecka pod względem fizycznym i psychicznym do nauki trudniejszyh kroków i ewentualnych choreografii. ZAJĘCIA TANECZNE "MÓJ PIERWSZY KROK" W NASZYM PRZEDSZKOLU PROWADZI Patrycja Keller - Dyplomowany instruktor tańca jazzowego,specjalizujący się również w technice Hip-hop. Paweł Kaźnica - Choreograf i trener formacji tańca nowoczesnego ZE SZKOŁY TAŃCA "GRAWITACJA" W OŚWIĘCIMIU ZAJĘCIA W GRUPIE II,III I IV ODBYWAJĄ SIĘ RAZ W TYGODNIU. Szkoła Tańca "GRAWITACJA" zajmuje się nauką tańca sportowego, czyli elementów disco-dance, hip-hopu i pomocnych w tym podstaw tańca jazzowego i klasycznego. Sama nazwa "taniec sportowy" wzkazuje na to, że wprowadzamy również elementy gimnastyczne i stały punkt zajęć, czyli rozciaganie, któw wpływa na gibkość, sprawność fizyczną u dzieci i korygowanie postawy.
GLOTTODYDAKTYKA
Twórcą Glottodydaktyki jest prof. Bronisław Rocławski- nauczyciel, praktyk, i językoznawca, który na bazie wieloletnich doświadczeń opracował program przygotowywania dzieci przedszkolnych do nauki czytania i pisania. Glottodydaktyka jest metodą fonetyczną, zakładającą istnienie w polszczyźnie 36 fonemów. LITERY W metodzie wiąże się głoskę z literą na podstawie litery O, ponieważ układ ust w czasie wybrzmiewania jest podobny do znaku graficznego. Stosuje się "odczytywanie " słów na podstawie układu ust. Nie wprowadza się wyrazów podstawowych ( O-osa ), pokazuje się literę na tle innych, by dostrzec różnicę i wszystkie jej cechy dystynktywne. Dzieci poznają 36 liter podstawowych od razu w czterech wariantach : mała i wielka pisana, mała i wielka drukowana. Zabawy z literami trwają równolegle z ćwiczeniem słuchu fonematycznego, kończą się bierną znajomością liter. CZYTANIE Czytanie zaczyna się metodą ślizgania po literach, co prowadzi do uniknięcia głoskowania i szybsze opanowanie płynnego czytania. Czytanie zaczyna się na literach podstawowych oraz na literach pisanych. Później wprowadza się litery niepodstawowe. PISANIE W przygotowaniu do pisania stosuje się rysowanie po śladzie z wyraźnie zaznaczonym kierunkiem kreślenia. W pisaniu liter kładzie się nacisk na prawidłowy kierunek, czemu służą ćwiczenia na materiale literowym z zaznaczonymi strzałkami (kierunkiem pisania), by dziecko samo mogło dokonywać kontroli prawidłowości pisma. Zajęcia prowadzone są przez nauczycielki we wszystkich grupach wiekowych
oraz teatrzyki, wycieczki, spotkania z ciekawymi osobstościami- na to wszytko zapraszamy do BAJKI :)